Senangnya di MALAYSIA & Malangnya di INDON

Di MALAYSIA, jika anda terlihat seorang wanita sedang sakit ingin melahirkan anak di tepi jalan, dengan segara menghubungi 991, kurang 5 minit ambulan sampai dan wanita tersebut dihantar ke hospital. Senangkan di MALAYSIA?

di INDON, jika anda terlihat seorang wanita sedang sakit ingin melahirkan anak di tepi jalan, anda harus memastikan poket anda berduit, jika tidak berduit, tinggalkan perempuan itu kesakitan, Malangkan di INDON?

di MALAYSIA, jika anda mahu ke Kuala Lumpur dan tidak mahu tersangut didalam kesesakan jalanraya, anda boleh memilih 5 jenis keretapi termasuk di bawah tanah, senangkan di MALAYSIA?i

di INDON, jika anda mahu ke Jakarta dan tidak mahu tersangut didalam kesesakan jalanraya, anda boleh bertaruh nyawa dengan duduk di atas keretapi, malangkan di INDON?

di MALAYSIA, jika anda terasa lapar, amat mudah mencari restoran bersih, hampir semua restoran di MALAYSIA bersih, senangkan di MALAYSIA?

di INDON, jika anda terasa lapar, amat susah mencari restoran bersih, hampir semua restoran di INDON kotor, malangkan di INDON?

di MALAYSIA, jika anda mahu bersekolah, apa yang perlu semangat, makan? diberi percuma, senangkan di MALAYSIA

si INDON, , jika anda mahu bersekolah, apa yang perlu duir, makan? makan kertas, hahah, malangkan di INDON?

di MALAYSIA, jika anda ingin ke eropah, amat mudah kerana malaysia dihubungkan dengan seluruh dunia, senangkan di MALAYSIA?

di INDON, jika anda ingin ke eropah, amat susah kerana taraf penerbangan INDON lebih hina daripada afrika, malangkan di INDON?

di MALAYSIA, jika anda ingin perkhidmatan internet percuma, hanya perlu membawa laptop dan duduk di restoran dari pagi sampai ke malam, senangkan di MALAYSIA?

di INDON, jika anda ingin perkhidmatan internet percuma,maaf, saya tidak mempunyai sebarang idea, malangkan di INDON?

dan sebab ini juga hampir 3 juta rakyat INDON datang ke MALAYSIA… MALANGKAN DI INDON?

 
 selanjutnya baca di http://indoncelaka.blogspot.com/

23 Komentar

Filed under ANEKA RAGAM

23 responses to “Senangnya di MALAYSIA & Malangnya di INDON

  1. aaaahhhh malaysia…

    tak perlu diambil hati…

    tinggal tunggu saatnya saja…

  2. sgharjono

    klo Malingsia aku gak tertarik karena pejabatnya yang gak tahu malu. mau ngembat milik orang lain aja. Klo Indon sepertinya masih banyak hal yang baik dan menyenangkan disana.

  3. selalu ada sisi positif dan negatif di Indo dan Malaysia.

    Indonesia juga ngak malang2 amat kok…banyak juga hal yang bagus ^_^

  4. positif dan negatif memang dua unsur tak terpisahkan, namun kalau unsur negatif hasil buatan orang tak bertanggung jawab itu yang tidak manusiawi

  5. Malingsia cuma ambil yg bagus sahaja.yg tak cantik kasi smpan dibelakang tun tun tundun

  6. puki diraja malaysia

    malayasia memang negara yang tak tahu malu,,, baik U all semua(warga negara malaysia) jilat kaki babi daripada U all semua jilat kaki british…..

  7. CS

    Statement di atas muncul krn yg diambil hanya yg baik2nya aja dari sisi malaysia DAN hanya jelek2nya yang diambil dari sisi Indo.

    Indo juga mash banyak yang lebih baik dari malaysia…sama2 ada plus minus.
    Jadi kenapa harus sampai segitunya menonjolkan kekurangan Indo?

    Bodoh sekali….

  8. hendra

    itu kan hanya pikiran orang malay yg GAK BERTANGGUNG JAWAB, buktinya kebudayaan yang asli INDONESIA di CURI

  9. rian

    malaysia apa yg dibanggakan???????? statement indon di jelek2 in

    bukti nyata rest di indon mewah2, wifi dimana2, airpot terminal 3 lebih mewah dari kota kl (saking mewahnya term 3 ada salah satu penerbangnya nebang di indonesia, baikkan indonesia pencuri kebudayaan aja di kasih tempat) INI ADALAH SALAH SATU BUKTI INDONESIA BUKAN PENAKUT, MUSUH BOLEH MASUK TAPI KALO MACAM2 LAGI NTAR DI MBAT HABIS SAMPAI TUJUH KETURUNAN KERAJAAN MINTA MAAF DAN BERLUTUT SAMPAI SELURUH RAKYAT MAU MEMAAFKAN , sekolah 9thn gratis, 3 juta tki ke malaysia itu pun malaysia yg ngemis2 minta tenaga kerja. saya ngak pernah merasa indonesia seperti yg di tulis di statement diatas,

  10. Ya ampun please deh.. kl mo hina negara orang berkacalah dahulu… apa negaramu sudah lebih baik dari negara orang lain.. indonesia negara kaya dari budaya,agama,hasil buminya kita lebih unggul dari negara manapun…memang kami tidak semewah dan semaju negara lain..tapi kami bangga dengan indonesia karna indonesia merdeka dengan perjuangan keringat dan darah para pahlawan kami.. daripada negara kalian yang di merdeka kan oleh orang lain.. wassalam..

  11. yudo

    apa yg di banggakan dari malaysia..? kemerdekaan saja diberi sama inggris, gak ada tuh pahlawan kemerdekaan malaysia, bisanya cuma maling aja..

  12. mlysia kalau tak de cina tak hidup, seperti wee meng chi yg mengubah lagu negara ku, menjadi negara kuku sangat tepat, padahal wee meng chi adalah orang cina warga mlysia pun menghina negaranya sndiri, sudah nyata mlysia hanya mulut besar, seluruh rakyatnya adalah orang2 manja, kasehan yg membuat staetmen ini bahwa d mly lbih senang dari pada di indon. bodo!!!

  13. yanto

    Apa yang km banggakan hai Malaysia…km tau gak kata lain Malaysia, ini sy nih sy kasik tahu Malaysia adalah kata lain Malyngsialan, betul gak….betul dong, semua yg indon punya mulai dari batik, lagu, kebudayaan mau diakui km “Malyngsialan”
    malu donk……..tp gak apa wong Malyngsialan emang gak punya malu……wkwkwkwkwkwkwk

  14. andry

    Kami bersyukur kepada Tuhan lahir dan besar di Indonesia, Perbedaan yang membuat kami besar , perbedaan yang membuat kami bersatu sehingga membuat kami selalu menghargai sesama dan alam semesta. Tidak ada yang ditinggikan dan tidak ada yang direndahkan, karena kami semua bersaudara.

  15. Anonim

    kontol sama orang malaysia…
    anjing semua yang tu..
    bukan manusia ha ha ha..

  16. Anonim

    statement di atas seolah-olah ditulis oleh rakyat indonesia sendiri kerana dia sangat arif tentang selok belok kehidupan disana.. mungkin bertujuan untuk mengeruhkan hubungan antara malaysia dan indonesia!

  17. Sudjimin

    memang, Malang di Indonesia ( di Jawa Timur), kalau Penang di Malyngsial. he he he he

  18. melayu moden

    apa nak kecoh-kecoh ini…indon dan malaysia SATU RUMPUN…BANGSA MELAYU… kita sesama melayu kecoh , bergaduh sapa yang untong ! renung renungkan lah…

  19. Zaedy

    Kita semua aje, cuma Allah meletak sebahagian kita di Indonesia dan sebahagian di Malaysia. Kita dilahirkan sebagai umat akhir zaman. Kita di lahirkan didunia bukan untuk tinggal terus didunia tetapi mencari bekalan iman dan amal yang cukup nya supaya kita selamat sejahtera dialam akhirat. Dunia ini nilai disisi Allah nilainya seperti sayap nyamok . Oleh itu kita kena semua bekerja keras supaya jadi orang yang success dan selamat sejatera disana sampai selama-lama nya. Untuk apa kita banggakan apa yang ada didunia yang satu hari kita pasti akan tinggalkan. Ayuh tingkatkan Iman dan Amal . Ikut perintah Allah ikut sunnah Nabi Muhammad S.A.W pasti dan pasti kita akan dapat keredzaan Allah dan memperolehi apa-apa yang kita inginkan disana.

  20. Gayang malaysia..!!!
    W punya cerita nich, waktu w di balikpapan !!??
    Hampir stiap bulan tuch panglima draja malaysia tuch bekunjung ksana hanya untuk mencari SEX.

  21. gax ap indonesia kita di bilang gitu tapi yang jelas coba kita fikir2 soal budaya, sejarah dan kami orng indo tdk m’curi dan m’cleam milik orng..
    “MENANG” yg siapa m’mang…
    jangan NAIF jika tak mampu…
    mencari sisi buruk orng itu ciri2 orng tak mampu….

  22. Taek palat kau seharus nye kau dukong indon, malah ngomong kan malaysia ok. Tek palat lah kau

  23. Anonim

    nanti’y jg hancur malatsia taek palat

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s